donderdag 15 december 2011

389 Fast Car


1985  Live Aid
Elke zomervakantie werkte ik drie weken bij de plaatselijke Vakantie Aktiviteiten. Drie weken lang werden daar van maandag tot en met vrijdag leuke dingen georganiseerd voor kinderen van de basisschool: creatieve dingen zoals bloemschikken en theater, maar ook sport & spel, uitjes naar de duinen, maar vooral heel veel buiten zijn en bijvoorbeeld spelen met skippyballen, scheppen, stelten en voetballen.  Er zijn warme herinneringen aan de tijd van assistent en hoofdleiding zijn: trekdrop met koffie als ontbijt (je bedenkt het niet, maar ja als er niets anders voor handen is...), geld tellen, omroepen, stencillen. Maar vooral de groep waarmee je nauw samenwerkte. In de weekenden moest de "tent" waar alle spullen opgeslagen werden bewaakt worden. De beurten werden verdeeld, maar op de een of andere manier waren er sommige weekenden altijd meer mensen aanwezig dan afgesproken was. Zo ook die ene zaterdag.  Live Aid zou uitgezonden worden en dus zaten we met flink wat mensen op een oude doorgezakte bank voor een klein tv'tje. Er werd gekookt, gegeten en vooral gekeken. Daar stond ze dan opeens: Tracy Chapman, alleen met een gitaar. Ze zong, ze speelde en ik was verkocht. Vele jaren later kochten we de cd. Nog altijd draai ik haar muziek. Zo mooi.

(Hella Kuipers van Heldinne's Reis is gestart met de #schrijftop2000. Doe jij ook mee?)

1 opmerking:

Heldinne zei

Weer zo'n geval van: dat ken ik geloof ik niet, en dan zet ik het aan, en ja hoor. Rillingen, zeker bij deze live uitvoering. Mooie herinnering ook!