donderdag 19 januari 2012

innerlijk pelgrimeren (10): besluit

K&K: week 52

Mijn kilometers schreef ik in mijn rode boeken, maar ik schreef natuurlijk nog veel meer. Soms aan de hand van mijn speciale pelgrimsdoosje, soms deed ik de oefeningen uit het boek. Hoe verder ik naar het eind toe kwam, hoe meer het me opviel dat sommige thema's uit 2006 nu ook weer spelen. Ik zag hoe anders ik nu met die dingen omga. Met een stuk meer levenservaring in mijn bagage gaan sommige dingen nu toch wel een stuk makkelijker. De emoties echter blijven hetzelfde, misschien wat minder heftig dan toen, maar nog steeds aanwezig. Het teruglezen van alle reflecties, die ik steeds na elke 10 kilometer schreef laat in vogelvlucht zien wat ik allemaal beleefde in 2011. Steeds dacht ik tijdens het schrijven dat het een niets met het ander te maken had, maar juist nu ik al mijn rondelen achter elkaar kon lezen, zag ik hoe het een het ander opvolgde als in een prachtig verhaal. Ongetwijfeld zal ik in de komende maanden een keer tijd plannen om alle pagina's te herlezen, maar voorlopig gaan de boeken nog even de kast in. Het mag bezinken!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo,
Wat goed dat je het hele traject hebt volbracht! Zelf ben ik al sinds juli op pad maar de kilometers vorderen zeer langzaam (26) en de opdrachten net zo. Af en toe ben ik het overzicht volledig kwijt en dwaal af.... naar andere projecten en bezigheden.
Heb jij alle 100 oefeningen gedaan en sommige zelfs meer dan 1x? En heb je ook bijgehouden hoeveel kilometer je gelopen hebt? Ik merk dat ik meer kilometers loop dan schrijf. Hoeveel schrijftijd per week heb je er gemiddeld aan besteed?
Groetjes,Marjan

Kriebels en Krabbels zei

Ik heb lang niet alle oefeningen gedaan. Een groot deel van de oefeningen heb ik tijdens de eerste pelgrimage in 2005/2006 al eens gedaan en zo wist ik bijvoorbeeld al snel welke oefeningen ik graag nog eens wilde doen en welke niet. Ik heb dan ook niet het hele boek pagina voor pagina door gegaan, maar meer kriskras. In het begin heb ik het wel bijgehouden met de lijst van oefeningen die je via de site kunt downloaden, later heb ik dat meer laten varen.