donderdag 26 januari 2012

review notitieboekje

Een tijd geleden kocht ik bij Juffies Warehouse in Haarlem een mooi notitieboekje van Chronicle Books.

nieuw boekje

Qua sfeer is dit echt een boekje voor de herfst of winter. De plaatjes van eikeltjes, vallende blaadjes en kale bomen passen mooi in deze seizoenen. Door de tekeningen op de bladzijden is de bladspiegel niet netjes uitgelijnd, maar mijn tekst springt hier en daar in.

nieuw boekje   nieuw boekje

De pagina's zijn gelinieerd met een doorgetrokken of een stippellijn, maar er zijn ook pagina's met ruitjes. Omdat ik klein schrijf, zijn die lijntjes eigenlijk niet handig. De ruimte tussen de regels is dan eigenlijk te groot. Wanneer ik de lijntjes negeer en gewoon lekker schrijf zoals ik altijd schrijf zijn de voorgedrukte lijntjes prima te negeren. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Meestal gaat zoiets toch irriteren.
Het papier is lekker glad en als ik het met vulpeninkt beschrijf, lekt het niet door naar de achterkant. Je ziet er zelfs helemaal niets van!

Wat ik mis (zoals in zoveel notitieboeken) is het leeslint. Omdat de katernen tegen de kaft aangelijmd zijn, is het niet mogelijk om zelf een leeslint toe te voegen.

Geen opmerkingen: