vrijdag 3 februari 2012

werkplek

chaos

Chaos. Ik kan het niet anders omschrijven. Mijn tafel ligt vol, de kruk en (niet zichtbaar) op de vloer zijn ook nog wat stapels. Op tafel is nauwelijks ruimte om te werken en die stapels worden eerder groter dan kleiner als je ze laat liggen (is mijn ervaring). Op zich is dat natuurlijk helemaal niet erg, maar het moet wel een keer opgeruimd worden. Soms kost het minder tijd dan gedacht, soms lijkt het eindeloos. Maar het komt mijn creativiteit en inspiratie altijd ten goede. Als er dan weer orde in de chaos is, vraag ik me altijd weer af waarom ik het niet direct opruim, dat zou zoveel efficiĆ«nter zijn. Maar ja... er zijn van die gewoontes die maar moeilijk af te leren zijn.


8 opmerkingen:

Heldinne zei

Ja, dat is zo herkenbaar! Eens per twee weken ruim ik op, tussentijds mag alles om me heen blijven zoemen. Heb wel een to-do-lijstje op de desktop, want losse briefjes raakten kwijt ;-)

laura zei

omdat als je direct opruimt het dus niet je creativiteit en inspiratie ten goede kan komen...
wij leven trouwens erg onder de druk/invloed van de zg" opruim-goeroe's"!
je huis moet er tegenwoordig als een etalage/showroom uitzien...
ik heb een poster in mijn kamer met: ik heb liever een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte.. is om de opruimgoeroe,s en betweters de mond te snoeren..
en ik heb niets tegen opruimen hoor, doe ik ook zo nu en dan ;-)!

tjitske zei

misschien een wat grotere werktafel nemen? Dan kun je en je stapels houden en er toch ook nog aan werken!

Kriebels en Krabbels zei

@ Tjitske: Ik heb zelfs een extra werkblad achter mijn tafel staan, maar gebruik het maar niet uit zelfbescherming.

@ Laura: Het hoeft geen etalage/showroom te zijn, verre van. Maar een te veel aan rommel remt mijn creativiteit wel af. Dus opruimen (niet onmiddellijk), maar wel regelmatig!

Kleurrijk zei

Een heerlijke stapel.Heel herkenbaar.De combinatie van alles door elkaar en structuur aanbrengen en weer door elkaar en weer structuur bevalt mij goed.

Mettje zei

Wel een lekker plekje zo bij het raam lijkt het :). Heb je het nog wat op kunnen ruimen?

Eveline zei

Als je dit al chaos noemt zal ik je mijn bureau maar niet laten zien. ;)

Kriebels en Krabbels zei

@ Eveline: Laten we het er maar op houden dat dit de chaos is die ik durf te laten zien. Want het kan erger.... ik weet er alles van!