woensdag 11 april 2012

erbij blijven

Mijn woord voor 2012 vult nog steeds mijn dagboek. Nu het eerste boekje van 2012 bijna vol is, is het tijd voor een korte reflectie. Ik herlees niet mijn hele dagboek, maar alleen de stukjes die gaan over "erbij blijven". Meestal geef ik mijn dagboekstukjes een korte titel mee, dat maakt het zoeken in dit geval een stuk makkelijker. Bij elke pagina met mijn woorden voor 2012 plak ik een post-it. Zo kan ik reflecteren op dit onderdeel zonder heel mijn dagboek door te hoeven lezen. Ideaal. De inzichten die ik verkrijg, zet ik straks op een pagina in mijn nieuwe boekje zodat het thema weer verder met me mee kan reizen.

Schrijf jij ook aan de hand van een woord dat het hele jaar met je meereist? Hoe doe jij dat als je de overstap maakt naar een nieuw boekje? Deel je ervaringen hieronder in de reacties. Ik ben benieuwd.

2 opmerkingen:

Anoeska zei

Hoi hoi! Ben vandaag weer een rustig aan het struinen op je blog! Heerlijk! Nieuwe inspiratie opdoen! Dank je wel!

En verder... Ik schrijf niet het hele jaar aan de hand van een woord. Ik kijk gewoon wat er in me op komt als ik ga zitten met pen en papier. Wat ik vaak wel doe als start (waarna ik meestal heel snel echt op gang kom) is de dag duiden met een woord. Vaak met een deugd. Hier schrijf ik dan maximaal één pagina over.
Als ik een nieuw boekje begin wijdt ik dat eerst in door te vertellen waar het boekje gekocht is, onder welke omstandigheden en het hoeveelste boekje het is. Daarna ga ik gewoon lekker verder schrijven!

Zo nu ga ik nog even schrijven op papier!

Groetjes!

Kriebels en Krabbels zei

Niet alles is wat het lijkt... over "erbij blijven" schrijf ik meestal 2x per week. De overige pagina's worden gevuld met hele andere dingen ;-)).