maandag 23 april 2012

je iPod als orakel...

dock ipod

Er was een tijd dat er regelmatig logjes verschenen op de site Journaling Saves van Kristen Donovan, maar het is er al heel lang heel erg stil. Ik bekeek wat oude logjes en kwam ineens bij the Journaling Music: the oracle of shuffle, waarin ze beschrijft hoe ze haar iPod gebruikt om een antwoord van het Universum te krijgen.

Te leuk om niet zelf eens uit te proberen, dacht ik, en dus liet ik een vraag opkomen, zette mijn muziekbibliotheek op shuffle en luisterde een nummertje. Ondertussen schreef ik mijn vraag op het papier en liet mijn iPod een volgend nummer uit mijn verzameling pikken. Daar was mijn antwoord, direct in de eerste zin. Maar het gaat niet altijd zo heb ik ervaren. Eigenlijk is het net als met kaartenorakels toch een kwestie van je eigen associaties, emoties en interpretaties. Soms openen de muziek en/of de tekst onverwachte deuren. Deuren die de weg vrij maken om op zoek te gaan naar jouw eigen innerlijke wijsheid.

Verwacht dus geen pasklaar antwoord als je muziek op deze manier gaat gebruiken. Soms is het er wel, maar meestal is het toch een kwestie van schrijvend zoeken. Maar weet dat het een leuke manier is om een begin van een antwoord te vinden.


Geen opmerkingen: