maandag 2 april 2012

verjaardagsfeestje

schaaltjes 1     schaaltjes 2

Ook dit jaar kozen we ervoor om het kinderfeestje gewoon thuis te vieren. De weersvoorspellingen waren niet mooi, dus een buitenactiviteit zou het niet worden. Als voorbereiding maakte ik 6 schaaltjes van gipsverband en bracht de eerste laag acrylverf aan. De jarige koos de basiskleuren licht en donker roze.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een kinderfeestje heb meegemaakt waarin het zo stil was. Er werd kei- en keihard gewerkt. Het is leuk om te zien hoe ieder zijn eigen kleuren en versiering kiest, maar ook de manier van werken. Het ene kind zit te pielen met een klein kwastje, terwijl de ander een dikke kwast kiest en met dikke streken gauw thuis is. De een plant het werk, de ander ziet wel waar het schip strandt. In dat opzicht is er met mijn eigen schilderlessen eigenlijk helemaal niet zoveel verschil. Prachtig toch?!


schaaltjes 3

1 opmerking:

Heldinne zei

wat mooi zeg! Wat een goed idee. Ik heb ook ooit een kaarten-maak-feestje georganiseerd met de wereld aan verf en stickers en stempels, groot succes.