maandag 14 mei 2012

Kleurrijke pagina week: dag 1 - bijdrage K&K

voor het slapen gaan

Soms teken ik randjes van te voren, zoals ik dat ook met kleine schrijfopdrachten op post-its doe. Een enkel lijntje, daar kun je alle kanten mee op. Maar het wordt een heel ander verhaal als je een kleine tekening toevoegt, zoals hier met schaapjes. Dan worden mijn schrijfsels qua inhoud toch al een beetje een bepaalde kant opgeduwd. 

"Maar ik kan helemaal niet tekenen", hoor ik je al roepen. "Het lijkt vaak helemaal nergens naar." Ik ben van mening dat iedereen kan tekenen. Soms is het een kwestie van uitproberen, soms een kwestie van wat oefenen, maar altijd is het leren kijken. Wat ik in ieder geval leuk vind, zijn sites waarbij je kunt zien hoe je een tekening op kunt bouwen zonder al te veel informatie over wat nu precies de juiste plek is van een oog of een neus. Bekijk deze site maar eens. Wat verder surfen levert bijvoorbeeld ook konijnen op. Wil je graag een boek in handen hebben, kijk dan eens bij de kinderafdeling van de bibliotheek. Daar zien de tekenboeken er vaak veel leuker (en simpeler) uit dan bij de volwassenafdeling. Aanraders vind ik Zo teken je dieren en Tekenboek voor kinderen.

Mijn pagina werd uiteindelijk dit:

ga maar lekker slapen

Geen opmerkingen: