maandag 21 mei 2012

Kleurrijke pagina week: tot slot

Graag wil ik de inzenders van linken en foto's bedanken. Het is mooi om te zien hoe jullie met deze week aan de slag zijn gegaan.

Zeven dagen acher elkaar kleurrijke pagina's maken. Niet al te ingewikkeld, maar gewoon op een manier die volgens mij voor iedereen bereikbaar is en die bovendien niet heel erg veel tijd kost. Je hebt geen speciale spullen nodig zoals verf, masking tape of krijt. Een stift, een oud tijdschrift en wat lijm, daar kun je al een heel eind mee komen. Het gaat tenslotte niet om mooi, maar vooral om plezier beleven en jezelf ontmoeten in woord en beeld.

Misschien heb je een vorm gezien die jou aansprak. Misschien heb ik je op een idee gebracht om ook eens iets uit te proberen. Geef het vooral niet te snel op als het even niet wordt zoals je bedacht had. Oefening baart kunst. Kleurrijke pagina's zijn in feite net als bij het schrijven momentopnamen. Soms kun je jezelf niet beter uitdrukken dan met een "mislukte" tekening, omdat die alles zegt wat je met woorden niet duidelijk kunt maken.

De komende maanden zullen vooral weer in het teken staan van allerhande onderwerpen rondom het dagboekschrijven, maar van 5 tot 15 oktober organiseer ik de tweede plak-en-schrijf tiendaagse, waarin het de bedoeling is om een collage te maken en daarover heen te schrijven. Neem gerust eens een kijkje bij jaargang 1 om inspiratie op te doen.

Plak-en-Schrijf Tiendaagse 2011

3 opmerkingen:

Aline zei

Ik heb zojuist mijn vakantie verslagen ingeleverd, want ik had je opdracht meegenomen op vakantie... en daar allerlei kleurrijke pagina's gemaakt... ;)

Aline zei

En 5 t/m 15 oktober zal ik gaan noteren... ;)

Kriebels en Krabbels zei

Dank je wel! Ik ga vanavond een kijkje nemen.