vrijdag 25 mei 2012

kunstenaar in jezelf: mei 2012

Kleurpotloden
  • Ik houd van dozen vol kleurpotloden. De kleuren op een rij, de geur van het hout, maar vooral het kleuren zelf is nog altijd iets wat ik graag doe. "Kunst" met kleurpotloden is trouwens ook een lust voor het oog (bekijk ook deze en deze eens).
  • Kun je kleurpotloden doorzagen? Dat vroeg ik me af toen ik dit las. Blijkbaar is het een mogelijkheid. Quinn beschrijft hoe iemand een grote doos met een ander deelt. Niet door de doos te splitsen, maar door de potloden letterlijk te delen. Een prima manier om een dure aankoop goedkoper te maken.
  • Ter inspiratie:

Letters
Voor de meeste mensen is leren kalligraferen net een stap te ver. Toch is het gebruik van mooie lettertypes op een kleurrijke pagina iets dat je pagina kunt verrijken. Het vergt oefening om mooie letters te maken. Neem maar eens een kijkje bij CreAnoes.

Mooi pagina's
  • Met theezakjes kun je prachtige vlekken maken. Lees verder...
Aan de slag
  • Ina Wuite heeft een nieuw weblog voor het innerlijk kind gemaakt. Hier vind je allerlei oefeningen om fijn met kleur aan de gang te gaan bij het thema van het innerlijke kind. En hoe je dat kind kunt verwennen, lees je bij Rode Hemelwandelaar.

4 opmerkingen:

Anoeska zei

Wat een verrassing!! Zie ik zomaar ineens een linkje naar mijn blogje staan! Wat leuk!
Overigens deel ik je liefde voor dozen kleurpotloden...
Groetjes, anoeska

Jacinta Kogelman zei

inspirerend blogbericht met leuke verwijzingen heb je geschreven

Claudia zei

Ik zoek de lijst van rode hemelwandelaar. Wie helpt?

Kriebels en Krabbels zei

@ Claudia: Ik zie dat dat weblog niet meer bestaat. Jammer.