vrijdag 1 juni 2012

data

Notebook tower

foto van Antgirl

Toen ik deze prachtige foto op Flickr tegenkwam, moest ik glimlachen. Dit is ook een manier om duidelijk te maken wanneer je in een notitieboek/dagboek geschreven hebt. Als ik in een nieuw dagboek begin dan zet ik de maand en het jaartal op het eerste schutblad. Wanneer het boekje vol is, dan vul ik het nog open staande gedeelte in. Als ik later dus wat wil opzoeken, moet ik altijd eerst een boekje openslaan. De bovenstaande oplossing gaat heel wat sneller. Zeker als je je oude dagboek in een doos of kist hebt zitten.

Maar er zijn natuurlijk andere manieren. Je kunt je boekjes nummeren of de datum van starten en eindigen op de kaft zetten (voorkant of rug).

Hoe doe jij dat? Geef je je dagboek een nummer of schrijf je de periode dat je geschreven hebt op? 

2 opmerkingen:

Ina zei

Bij mij is het zo erg dat ik in dagboeken doorschrijf als ik later zie dat ze nog niet vol zijn en ideeƫnboeken worden dagboeken enz enz.
Lekker choatisch dus soms. Als ik maar kan schrijven is soms het motto, en soms heb ik hele andere ideeƫn (en begin ik ermee, om er vervolgens nooit meer mee verder te gaan) Ik accepteer het maar. Dus voor mij geen nummers en periodes ;-)

kraai65 zei

Ik schrijf en plak mijn dagboeken helemaal vol maar daarna verdwijnen ze in een doos. Geen datums of nummers. Ik ben ook niet zo van het terug kijken of lezen. Meestal doe ik dat pas jaren later.