maandag 25 juni 2012

een grote meditatie?

i'm every woman - week 25

Gisterenavond liep ik nog een blokje om. Het zonlicht speelde met de bladeren. De wind zette het riet in beweging en in de verte klonken de kerkklokken. Tijd om even de spieren wat op te rekken na een dag rondhangen in huis en in het zwembad (o, ja en voor wie het weten wil: de A's zijn binnen!). Het zijn die momenten waarop mijn gedachten allerlei kanten op gaan. Zo zijn er de leuke dingen van de dag, de minder leuke dingen, maar ook de idee├źn voor morgen of nog verder weg in de toekomst. Het komt allemaal voorbij zonder dat ik er ook maar iets voor hoef te doen. Zonder dat ik er ook maar iets mee moet doen. Het zijn gedachten, meer niet. 

Thuis sluip ik zacht naar boven en ga aan mijn schrijftafel zitten. Mijn pen zwiert over het papier en laat een spoor van mijn gedachten achter op de bladspiegel. Ook nu hoef ik er niets mee te doen, maar ik doe het wel. Ik lees mijn tekst nog eens door. Sommige regels spreek ik hardop uit. Ik verbaas me over de gevoelens die voorbij komen en de woorden die ik eraan verbonden heb. Ik weet waar ik gedachten genegeerd heb en niet op het papier heb gezet. De vraag is of ik dat alsnog wil doen......... Gedachten zijn ineens een inspiratiebron geworden om verder te schrijven. Om onderwerpen uit te diepen of juist om ook eens schrijvend van een andere kant te bekijken.

Steeds weer ben ik me ervan bewust dat wandelen en schrijven een wonderlijke combinatie vormen. 

2 opmerkingen:

Jeannemieke zei

Ik denk dat wandelen een heel mooie manier is om los te laten, om te zijn in het hier en nu en om ruimte te scheppen. Buiten zijn en je bewust zijn van wat je ziet, hoort en ruikt en daar echt even stil bij staan kan je heel veel energie geven.
Ik vind het mooi dat je schrijft dat je met de gedachten die in je opkomen, niets hoeft te doen, ook niet als ze opgeschreven zijn. Grappig dat ze vervolgens wel weer inspirerend zijn.
Enne gefeliciteerd met de A's. Super!

Angela zei

De diploma's binnen, jippie! Een periode die afgesloten kan worden.