maandag 11 juni 2012

schriftje van Correspondances

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een schriftje van Correspondances kocht met daarop een afbeelding van Gaëlle Boissonnard. In de kast ligt een stapeltje schriften en schrijfboekjes, zodat ik altijd wel wat keus heb als mijn boekjes vol zijn. In de winkel viel ik voor de kaft, want eigenlijk ben ik niet zo van het lijntjespapier. Maar juist voor writing practice is zo'n schriftje heel geschikt. Het papier is dik en glad. Met een vulpen is het heerlijk schrijven, zeker als het op een hoger tempo gebeurt dan ik in mijn dagboeken doe. Wonderlijk vind ik ook de hoeveelheid die ik in 10 minuten schrijf. Het varieert van 1,5 tot ruim 2 pagina's. Direct na het opstaan, wanneer het lijf nog stram is en mijn ogen nauwelijks open, schrijf ik duidelijk minder dan wat later op de dag. Mooi vind ik de onaffe zinnen die mijn bladzijden sieren. Maar het belangrijkste is toch wel dat het schriftje echt lekker schrijfpapier heeft. Een aanrader dus.

Geen opmerkingen: