zondag 2 september 2012

de rode schoentjes

de rode schoentjes

Het boek de ontembare vrouw reist al jaren met me mee. Af en toe lees ik een hoofdstuk, maar meer plezier beleef ik aan het samen lezen. Onafhankelijk van elkaar lezen vriendin A. en ik hetzelfde hoofdstuk en bedenken dan hoe we de wijsheid verder uit kunnen diepen. Soms is dat door schrijven, soms door het maken van een collage, maar vaak ook door heel veel praten. We zetten elkaar aan het denken en ervaren steeds weer dat het lezen een hoop los maakt, maar ook dat het niet een makkelijk leesbaar boek is.

Het verhaal van de rode schoentjes (waarvan je hier een variant kunt lezen) en de uitwerking daarvan lieten mij weer zien dat het belangrijk voor mij is om met mijn creativiteit bezig te blijven. Heel basaal doe ik dat door een haak- of breiwerkje bij de hand te nemen wanneer schrijven en schilderen even niet mogelijk zijn. Maar beter is het natuurlijk om schrijven en schilderen op mijn agenda te plaatsen en het ook echt te doen.

(de bovenstaande collage is een van de nieuwe collages die is toegevoegd aan Beelden van de Ziel)

Geen opmerkingen: