vrijdag 7 september 2012

nog even wachten op de plak-en-schrijf van 2012

Plak-en-Schrijf Tiendaagse 2011 

Over 4 weken, op 5 oktober om precies te zijn, is het weer zover. Dan begint de tweede plak-en-schrijf tiendaagse. Ik kijk er weer naar uit en hoop dat jullie ook weer zin hebben om met mij mee te doen. Het delen gaat op dezelfde manier als vorig jaar (zie hier).

Dus.....
Verzamel alvast oude tijdschriften. Zorg voor een lekker schrijvende pen of stift. Een potje lijm en zin om te plakken en schrijven.

Verder lezen:
* Informatie plak-en-schrijf (2011): hier, hier, dit logje en/of deze
* Bekijk alle collages van vorig jaar op het weblog

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk, ik laat me graag inspireren, kan niet wachten tot de start

Christel zei

Vorig jaar schreef ik dat ik mee deed en heb er helemaal niets mee gedaan *schaam* (volledig ontschoten). Vraag die ik vorig jaar heb gesteld, heb ik nog wel. Hoe krijg je het voor elkaar een PDF te plaatsen die dan bij iemand anders ook te openen is? Ik ga nog even kijken of ik mee ga doen. Lijkt me wel heel leuk. En nuttig :)

Kriebels en Krabbels zei

Ik ben benieuwd!

Om mee te doen (d.w.z. je werk laten zien) kun je twee dingen doen. Als je een eigen weblog/site hebt, kun je daar een foto van je werk plaatsen. Je zet je link naar jouw werkstuk dan in de speciale widgetbox op dit weblog. Iedereen kan dan op die link klikken om jouw collage te zien.

Een andere manier is om een foto van je werk naar mij te mailen. Die foto plaats ik dan op het weblog.

De widgetbox is dus eigenlijk alleen een hulpmiddel om een mooi overzicht te hebben van de deelnemers en hun werk. Het maakt het m.i. makkelijker voor lezers. Je hoeft dan niet steeds alle reacties door te spitten.

Zelf een pdf plaatsen op dit weblog is dus niet nodig.

Ik hoop dat jouw vraag hiermee beantwoord is. Zo niet, wil je me dan even mailen (adres: zie onder contact).

groet,

K&K



Chantal zei

Ik doe ook mee! Woon wel in Australie, Perth, maar dat mag de pret niet drukken, toch??

Kriebels en Krabbels zei

Geweldig!

Make art be happy zei

Geweldig idee! Vind het altijd leuk om woorden & beelden te combineren!

Aline zei

Yeah, uiteraard ben ik gewoon van de partij... en de eerste paar leuke dingen ben ik al tegengekomen, dus heb al wat tijdschriften apart gelegd... Waar ik vorig jaar nog moeite had met het vinden van tijdschriften, heb ik inmiddels stapels en tassen vol...

Wendy's Hart Creaties zei

Na het nogmaals lezen : Ik ben van de partij!
Lijkt me heerlijk "verplicht" te plakken. Nu doe ik het alleen als ik echt tijd heb (maar het is een kwestie van tijd maken...)
Groetjes, Wendy

Jetske zei

Mag je ook Art Journallen?
Zoja, dan doe ik ook mee! :)
Dan wel als de jongste deelneemster waarschijnlijk, met mijn veertien jaar... :)

Kriebels en Krabbels zei

Meedoen mag natuurlijk! Het is altijd leuk om pagina's te zien.

Het doel van de plak-en-schrijf is vooral plezier hebben, maar ook wil ik je uitdagen om het maken van mooie dingen los te laten. Door snel dingen uit tijdschriften te scheuren, die op te plakken en erover heen te schrijven stap je over allerlei oordelen heen die je kunt hebben over hoe mooi of goed iets moet worden. Als je snel werkt, kun je namelijk niet nadenken over mooi, lelijk enz.

Natuurlijk kun je dat ook met Art Journallen doen. Zie het als een soort van oefenpagina's waar je een half uurtje aan werkt, zodat dat innerlijke stemmetje dat zegt dat het mooi moet worden zijn mond houdt.

Kriebels en Krabbels zei

Ik ga ook nog even op zoek naar wat linken waar je gratis dingen kunt downloaden (als je gebrek aan plaatjes hebt).

Brigitta zei

Ik heb vorig jaar meegedaan en vond het fantastisch, helaas komt de startdatum deze keer niet goed uit, ik ga 6 oktober namelijk 10 dag met mijn dochter naar Sicilië

veel plezier allemaal!
Brigitta

Kriebels en Krabbels zei

Fijne reis voor jou en je dochter!