vrijdag 19 oktober 2012

Pen en Papier: oktober 2012

Speciaal voor degene die zich in mijn afwezigheid zullen vervelen, nog een lekker doorklik blogje.

Dagboekdag
Sarine Zijderveld organiseert samen met nog twee andere schrijfdocenten op 9 maart 2013 een dagboekdag. Klik verder voor meer informatie.

Gedichtendag
Om ook in je agenda te noteren: Op 31 januari 2013 is het weer de nationale gedichtendag. Het is bovendien de start van de po√ęzieweek die als thema Muziek heeft.

Twitter
Op twitter komen soms mooie tips voorbij. Zo maakte Veertje Vederlicht me attent op een mooi artikel over Writing Meditation, waar je ook de (Engelstalige) instructie en tekst kunt downloaden. Schrijfinspiratie kun je ook vinden bij bijvoorbeeld @PapierenSpiegel, @tuimeltekst en @EenMetYoga

Notitieboeken
Soms zijn zelfgemaakte notitieboeken ware kunstwerken, kijk hier maar eens.
Maar een lekker kleurtje is ook nooit weg.

Schrijven
Schrijven tegen stress en depressie, kreeg aandacht op de site van Schrijven Online. Lees het artikel.

De digitale afdeling

Dankbaarheidsdagboekjes
Hoewel pen en papier voor mij toch altijd nummer 1 blijven als het gaat om dagboekschrijven, gaan de digitale ontwikkelingen ook gewoon door. Zo schreef ik vorig jaar al over een app voor een dankbaarheidsdagboek. Inmiddels heeft deze ontwikkelaar ook een app voor de iPad. Maar er zijn ook andere mogelijkheden zoals deze bijvoorbeeld. Een kleine zoektocht op het internet leverde ook wel wat zoekresultaten op voor de android machines, maar eerlijk gezegd vond ik die er niet zo heel mooi uitzien. Daarnaast is er bijvoorbeeld ook een mogelijkheid om een dankbaarheidsdagboek online bij te houden, zoals bijvoorbeeld op deze site.

Dagboekschrijven
Een klein overzicht van wat er zoal mogelijk is m.b.t. dagboekschrijven op de iPad, vind je op deze site.

Dagboekschrijven en kinderen
Doorklikkend vond ik ook een app speciaal voor kinderen om een dagboek bij te houden op de iPad.

Heb je zelf digitale tips, laat die dan in de reacties achter. Dan zal ik ze later in dit rijtje erbij plaatsen.

Geen opmerkingen: