woensdag 7 november 2012

agenda

Hoewel ik een digitale agenda heel erg handig vind, lukt het me toch niet om afscheid te nemen van de ouderwetse agenda die vraagt om een potlood of pen. Het kiezen van een nieuwe agenda kan heel simpel zijn. Je koopt gewoon dezelfde agenda die je het jaar daarvoor ook al gebruikte. Maar levens veranderen en agendawensen veranderen mee, zo ervaar ik dat zelf tenminste. In de afgelopen jaren gebruikte ik de Modron Vrouwenagenda. Een klein handzaam boekje dat prachtig vormgegeven is. Maar wat ik miste was schrijfruimte en dus sleepte ik naast mijn agenda vaak nog twee boekjes mee in mijn tas (mijn dagboek en een inspiratieboekje). Dat zou toch op een handigere manier moeten kunnen. In de kantoorboekwinkel vond ik een handzame agenda van Moleskine. Het had dezelfde grootte als mijn inspiratieboekje en dat leek me een goede optie om het aantal boekjes in mijn tas te verminderen. Maar de praktijk was toch anders. Het was inderdaad een handig boekje. Het was prettig om schrijfruimte naast het agendagedeelte te hebben, maar eigenlijk was het te klein. Daarom zocht ik naar een grotere agenda, maar die moest er wel wat gezelliger uit zien dan de standaard Moleskine. Ik vond speciale Moleskines (zie hier), maar koos uiteindelijk voor een mooi roze exemplaar uit de Leuchturm1917 serie.

2 opmerkingen:

Veertje Vederlicht zei

Dit jaar kwam mijn agenda-voor-in-de-tas bij Flowmagazine vandaan. Ik was en ben erg tevreden. Dus ook het komende jaar is het weer Flowmagazine geworden. Onze thuisagenda, met een vast plekje naast de telefoon is die van Paolo Coelho geworden. Dit jaar als thema 'Ontwikkeling', met mooie afbeeldingen van Catalina Estrada voor de broodnodige inspiraties. Te groot voor in mijn tas, wel fijn voor in huis. Enige nadeel is, dat wij met z'n tweeën 3 agenda's hebben en dan ook een agenda-overleg moeten inlassen. Heeft ook weer een voordeel: een fijne klus, ongeveer één uurtje per 14 dagen. Wij maken er een feestje van. Hoe gaat dat bij jullie?

Kriebels en Krabbels zei

De basis is de digitale agenda (iCal) waarin we alle afspraken invoeren. Heel handig, maar ik merk dat ik het toch nog altijd fijn vind om een gewone geschreven agenda bij me te hebben. De kinderen hebben zelf nog geen digitale agenda en schrijven hun afspraken "gewoon" op de keukenkalender (die ik dan weer overneem in de digitale agenda als dat nodig is). Ik ruim elke week wat tijd in om de keukenagenda (en mijn eigen boekje) bij te werken zodat ik niet steeds naar mijn computer of iPod Touch hoef te grijpen.