maandag 5 november 2012

Pilot - vulpen


Als het gaat om vulpennen dan heb ik mijn hart echt verpand aan het merk Lamy. Het zijn met name de Vista (de doorzichtige pen), de Safari en de Al-star die niet al te duur zijn en die ik al jaren erg fijn vind schrijven. Er is echter een nadeel. Lamy heeft zijn eigen vullingen en kleuren. Het lichtblauw vind ik prachtig, maar soms verlang ik wel eens naar een kek kleurtje zoals roze, oranje of geel. Dat heeft Lamy niet en dus moet ik dan uitwijken naar bijvoorbeeld een converter (= een lege vulling die je zelf kunt vullen) en een ander merk inkt. Ik heb het geprobeerd, maar het wordt toch altijd een beetje een knoeiboel bij mij. Roze vingers, vlekken of het niet goed kunnen vullen van de converter zijn zo van die voorkomende problemen.

Een hele tijd geleden kwam ik op een Amerikaanse site een set goedkope vulpennen tegen in mooie kleuren. De verzendkosten waren duurder dan de pennen, dat was een reden om ze niet aan te schaffen. Onlangs kwam ik de pennen weer tegen op de site van PenStore. Ik bestelde drie vulpennen (2x een Pilot Platinum Preppy en 1x een Pilot Vpen Trendy Erasable) en ik moet eerlijk zeggen dat ik blij verrast ben. De pennen liggen lekker in de hand. De kleuren zijn prachtig en ze schrijven heerlijk. Dat bewijst maar weer eens dat een fijne vulpen echt niet duur hoeft te zijn. De vullingen voor de Preppy vind ik (in vergelijking tot de pen) wel prijzig, maar goed. Je kunt niet alles hebben.

Geen opmerkingen: