donderdag 6 december 2012

over eten en drinken

Spreek tot ons over eten en drinken.

***

Meer dan vijf huizen en een hotel leek het niet. In de middle of nowhere zoals de taxidriver ons vertelde. Maar het zag er prachtig uit. Net achter een heuvel, wat grote bomen op de achtergrond, een prachtig wit hotel met hele dikke muren, die bestand waren tegen de ruige weersomstandigheden die hier zo konden heersen. Dit was de plek waar we de eerste dagen van onze vakantie door zouden brengen. 

Hij zat daar vlak naast de deur, zijn ogen vielen af en toe dicht. Zachtjes liepen we langs hem om hem niet te storen. Toen we naar boven liepen hoorden we de eigenaar tegen hem praten, bestraffend, maar er kwam geen reactie terug. We besteedden er niet veel aandacht aan. De volgende morgen aan het ontbijt zat hij weer op dezelfde plek, een beetje soezend. Ergens vertederde het me, maar ik had beter moeten weten. Toen het ontbijt op tafel kwam, sjokte hij naar binnen, ging naast mijn tafel zitten. Snurkte even zoals alleen boxers dat kunnen doen en likte daarbij ook nog even zijn lippen af. Op mijn reactie "No way, José", verdween hij met de staart tussen de poten naar zijn plek op de gang. 

Omdat dit smeekliedje niet kon, heb ik gekozen voor deze (nr. 79 in de lijst):


Voor meer verhalen "over eten en drinken" of voor informatie over de Profeet en de muziek ga je naar Heldinne's Reis.

4 opmerkingen:

Hilde zei

prachtig verhaaltje! ik dacht eerst aan een sjofele man haha ;-) Me goed op het verkeerde been gezet!
groetjes, Hilde
http://doorhetoogvan.blogspot.be/

Ferrara zei

Ja mooi, op het eind komt pas de boxer in beeld. Ik had ook last van mijn verkeerde been.

Heldinne zei

leuk ja! Doet me aan Schotland denken.

Kriebels en Krabbels zei

Het was Exmoor.