woensdag 5 december 2012

over geven

Alleen wanneer je van jezelf geeft, geef je ten volle.

***
Elke dinsdag breng ik eerst de kinderen naar school en daarna fiets ik door naar het atelier waar bloempotten gemaakt worden. Ik ben vrijwilliger en word op handen gedragen zowel door de verstandelijk gehandicapte cliĆ«nten op de afdeling als door de groepsleiding. Als ik me een keer niet goed voel, slaat dat vaak na binnenkomst al om. Het is hartverwarmend hoe er naar mij uitgekeken wordt en hoe mensen gaan glimmen als ik een keer individueel met iemand mag werken. Alle energie die ik erin steek, krijg ik dubbel en dwars terug. Het is geen must, maar het is zoals het werkt op een wonderlijke manier. Het brengt indrukken met zich mee die me herinneren aan mijn werk op de ZMLK-school, maar het geeft me ook nieuwe ervaringen zoals muziek. Muziek, die ik zelf niet zo snel zou draaien, maar die ik bij nader inzien meer kan waarderen dan ik gedacht had:


Voor meer verhalen "over geven" of voor informatie over de Profeet en de muziek ga je naar Heldinne's Reis.

Geen opmerkingen: