maandag 3 december 2012

over het huwelijk

"...Tezamen werd je geboren, en tezamen zul je voor immer zijn. 
Jij zult tezamen zijn, als de witte vleugelen van de dood je dagen verstrooien. 
Ja, je zult zelfs tezamen zijn in Gods stille herinnering. 
Maar laten er tussenruimten zijn in je tezamenzijn. 
Laat de winden des hemels tussen je dansen...."

***

Zoals ik de pest heb aan Commander Cody, kan hij Aafje Heynis niet echt waarderen.

Terwijl andere voetbalvrouwen langs de lijn staan in de jaren '90 als hij speelt met zijn maatjes, lig ik nog in bed lekker naar Reiziger in muziek te kijken.

Hij rijdt op een gegeven moment in een grote auto van de zaak, ik in een oud Pandaatje met een "hangmatje".

Waar hij berekend zijn studiepunten in een avondstudie bij elkaar sprokkelt, lees ik elk boek dat gelezen moet worden om mijn diploma te behalen.

In ATWT duiken laat op de avond, doet hem in zijn Mac verdwijnen om een spelletje schaak te spelen. 

En als hij naar Ajax kijkt, lees ik een boek.

Hij is opgegroeid met spelletjes, ik moet de lol daarvan langzaam ontdekken.

De verschillen lijken misschien groot, maar na 23 jaar huwelijk koesteren we ze nog steeds. Er zijn genoeg overeenkomsten om de verschillen te compenseren. The thrill is nog lang niet gone, maar de gezamenlijke liefde voor deze prachtige muziek is alleen maar groter geworden.



Voor meer verhalen "over het huwelijk" of voor informatie over de Profeet en de muziek ga je naar Heldinne's Reis.

5 opmerkingen:

Heldinne zei

fijn stukje! over welk nummer gaat het precies? (dit voor de lijst)

Kriebels en Krabbels zei

B.B. King - Thrill is gone

Vorig jaar stond 'ie op nummer 380 in de lijst.

ludieke zei

Ja mooi, ik zeg altijd dat ik geen man wil die van voetballen houdt maar zo kan kan het dus ook. Het maakt de spoeling wat minder dun voor mij, haha.

Ferrara zei

Soms zit the thrill het verschil. Lekkere muziek

Veertje Vederlicht zei

Ik ken dit helemaal niet. Wat een ontdekking. Lekker ritme. Bedankt!!