maandag 10 december 2012

over kleding

En vergeet niet dat de aarde het heerlijk vindt je blote voeten te voelen 
en de wind ernaar hunkert met je haar te spelen.

***
Allerlei associaties komen op: spijkerbroeken, wandelschoenen, winddichte jassen, hoeden, jasjes en zomerjurken. Het is te voor de hand liggend om over te schrijven als het over kleding gaat. Bij die ene zin van Gibran moet ik ineens denken aan "mijn" boom. De boom waarop ik uitzicht heb als ik achter mijn tafel kruip op zolder. Door het jaar heen zie ik de kleding veranderen. Van naakte takken die gesierd worden door kleine vogeltjes tot het frisse groen van de eerste bladeren die zich ontvouwen. Van de witte zachte donzige bloesem tot knaloranje bessen die knappen onder je schoenen aan het eind van het zomerseizoen. Van de mooie iriserende kleuren van spreeuwen, die mijn boom plunderen vlak voor de trek naar het zuiden.

lijsterbes

Mijn boom was fotomodel voor dit project, maar als het gaat om muziek, dan kan ik niet om nr. 1580 heen: Madonna met Vogue.


2 opmerkingen:

Online kleding passen zei

madonna is geweldig!

Heldinne zei

wow, wat een mooi project met die foto's en schilderijen