woensdag 30 januari 2013

kaartjes

Scrapodex

Geen idee wat het betekende, maar dat zag ik ergens staan toen ik zat te googlen op het woord journaling. Ik klikte wat door en kwam op een prachtige site waar al gauw bleek dat een scrapodex eigenlijk een Rolodex is gevuld met kleine collages. Bekijk hier eens wat tipsdit voorbeeld of dit voorbeeld.

Maar een Rolodex biedt ook andere mogelijkheden, namelijk als ideeënverzamelplaats. Op deze site vond ik een kaarthouder vol met verschillende tabbladen met daarachter lege kaartjes om allerlei ideeen op te schrijven. Mooi en origineel! Ik kan me zo voorstellen dat je hem ook zou kunnen gebruiken voor mooie spreuken, fijne schrijfoefeningen of een verzameling mooie zinnen die als inspiratiebron dienen om over te schrijven.

Maar je kunt zo'n Rolodex ook gebruiken als receptenboek of verjaardagskalender. En zelfs al zou je 'm alleen maar voor je adressen gebruiken (heel ouderwets) dan nog zou ik deze kleurrijke versie wel willen hebben. En jij?

Voorlopig houd ik het maar bij mijn verzameling Usem kaartjes, die trouwens opgenomen is in het Usem museum.

Geen opmerkingen: