vrijdag 18 januari 2013

lang of kort?

De laatste weken tekent zich een trend af in mijn dagboek. Normaal gesproken schreef ik 5 regelige stukjes tekst vooral als inleiding om daarna lekker door te pennen in lange teksten. Maar hoe minder tijd ik tot mijn beschikking heb, hoe vaker juist die 5 regelige teksten mijn pagina's bevolken. Soms zijn het 5 regels naar aanleiding van een woord, soms is het een reactie op wat ik eerder schreef. Vaak is het een combinatie van beide. En als ik die 5 regels tekst zat ben, grijp ik naar de woorddichten.

Eigenlijk is het niet zo raar. Mijn aandacht is verdeeld over verschillende boeken (deze, deze en mijn eigen dagboek) waardoor er wel redelijk wat geschreven wordt, maar minder op één plek. Verwarrend is het niet, maar ik merk wel dat het versplinterd aanvoelt. Er is geen twijfel over wat waar te schrijven. Het is alleen het gevoel dat ik weinig schrijf, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet zo is.

Wat schrijf jij het liefste? Lange of korte teksten?

1 opmerking:

Heldinne zei

ik doe altijd alles in 1 dagboek, wat het ook is. Soms tot fictie aan toe, maar in elk geval eerste versies van columns, beschouwingen over dingen die ik lees, en de afdeling zeiken en zeuren ;-)