woensdag 23 januari 2013

opruimen

Na de zolder en de schuur opgeruimd te hebben, komen langzaam maar zeker ook allerlei andere kasten aan de beurt. Oude sportkleding, oude t-shirts, te kleine kinderkleding... alles gaat door mijn handen. Het een gooi ik weg, het ander gaat in de zak voor de kledingcontainer en weer een andere stapel gaat in een doos om doorgeschoven te worden. Wanneer ik twee paar kindersnowboots in de doos wil doen, realiseer ik me dat die doos er waarschijnlijk nog wel even blijft staan. Nu ligt er sneeuw. Wie zou ze kunnen gebruiken? Ergens hoop je altijd dat het niet nodig is, maar op mijn vraag of de juf nog iemand wist voor twee paar snowboots werd gretig "ja" gezegd. En dus verdwenen de laarzen naar een plekje waar ze hard nodig waren.

Maak eens een lijstje van 10 dingen die je weg wilt doen. Zoek die spullen bij elkaar. Over welk item zou je willen schrijven? Doe dat 10 minuten en gooi daarna alle spullen weg (of beter nog sorteer ze om bijvoorbeeld naar de Kringloopwinkel te brengen, weg te geven of te verkopen).

Geen opmerkingen: