donderdag 31 januari 2013

week 4: de Salon


luchtkasteel salon 1   luchtkasteel salon 2

Ook in week 4 zit de mogelijkheid om een collage te maken. Eerst lekker scheuren en dan passen en meten. Maar vooral bepalen wat ik wel of niet wil gebruiken. In de Salon gaat het voor mij o.a. over schoonheid,  over trots zijn, maar ook over het gezelligheid en werkelijk er voor een ander kunnen zijn met warmte, goede gesprekken en een luisterend oor. Het ruikt er fris. Het is er gezellig warm. De Salon heeft een ratjetoe aan meubels, maar op de een of andere manier past het allemaal bij elkaar.

luchtkasteel salon 3

Na deze collage had ik nog wat plaatjes over:

luchtkasteel salon 4

En eigenlijk werd dat de essentie van mijn Salon. Contact hebben met de buitenwereld (buiten binnen halen en van binnen naar buiten gaan), eenvoud, gezelligheid. Schoonheid in de kleine dingen.

Het is altijd weer een cadeautje als collages weer hele andere dingen vertellen dan dat wat ik al geschreven had.

***
Meer weten over het schrijven bij het Handboek voor het bouwen van je eigen luchtkasteel, ga naar meedoen op de Schrijfcirkel.

1 opmerking:

Cheyenne zei

Wat een prachtige collages!

Leuk om te lezen dat de collages iets anders vertellen dan wat je geschreven hebt. Lijkt mij dat je dan een heel mooi compleet plaatje van je Salon krijgt.