vrijdag 1 februari 2013

(leren) tekenen

tekenen

Eind 2012 verscheen het boek The Art of Silliness van Carla Sonheim. Een boek dat vergelijkbaar is met de worksheets van The Art of Silliness cursussen, die ze de afgelopen jaren online gaf. Ik heb er ook ooit een gedaan, met heel erg veel plezier. Toen ik dit boek dan ook onlangs kreeg, had ik meteen een bestemming voor mijn One sketch a day die ik in 2012 voor mijn verjaardag kreeg. Ik teken dan wel niet elke dag, maar aan zo'n 4x per week 10 minuten even iets schetsen kom ik wel. Het boek geeft opdrachten als op z'n kop tekenen, blind tekenen, tekeningen bestaande uit een lijn maken en bijvoorbeeld krassen. Misschien niets nieuws, maar juist de stijl van Carla Sonheim ondersteunt het feit dat het allemaal niet te serieus hoeft te zijn. Lol hebben staat voorop en ongemerkt ga je toch beter kijken en tekenen.

Het tekenboekje is een klein handzaam boekje met vrij dun papier. Dus werken met een bijvoorbeeld een Micron pen is niet echt aan te raden. Een potlood of zwarte balpen zijn prima hulpmiddelen bij het tekenen.

Als je op dit moment nog geen geld hebt om het boek aan te schaffen, kijk dan eens op de site van Carla. Er staan een aantal tutorials op, maar ook wat uitdagingen in de vorm van sidewalk cracks



Geen opmerkingen: