woensdag 13 februari 2013

notitieboeken en de crisis?

Het was me nog niet eerder opgevallen, waarschijnlijk omdat mijn voorraad nog redelijk is, maar er liggen minder notitieboeken dan voorheen in de winkel waar ik graag wat rondsnuffel. De vertrouwde blauwe boeken met elastiek zijn geheel verdwenen. Er is een heel schap vol Moleskines en een draairek met Peter Pauper boeken, wat boeken van Lief!, maar verder is er weinig nieuws onder de zon. Misschien moet het nog komen, dat kan....., maar ik vrees dat het aanbod langzamerhand toch weer minder gaat worden. De wat betere notitieboeken zijn toch duurder dan de gelinieerde schriften en notitieboeken van bijvoorbeeld de Hema. Die stapels daar lijken ook altijd eerder te slinken dan bij de boekwinkel.

Zelfs de kantoorboekwinkel in de stad heeft een kleiner assortiment dan voorheen. De stapels zijn minder hoog en merken die een tijd in waren zoals Flash en Conceptum zijn er helemaal verdwenen. Misschien zijn het merken dat nog wel in de een of andere webwinkel te vinden zal zijn. Maar eigenlijk koop ik niet graag een notitieboek via internet, zeker niet als ik het merk niet ken. Het kunnen voelen van papier, het even bladeren in een boekje zijn eigenlijk voor mij net zo belangrijk als het werkelijk afrekenen bij de kassa.

Hoe is het bij jullie? Zie je af en toe nog nieuwe merken notitieboeken voorbij komen of zie je het ook minder worden?

2 opmerkingen:

Ellen zei

Ik ben de laatste tijd helemaal verknocht aan de notitieboekjes van de AH. ze zijn goed van kwaliteit en helemaal niet duur

laura zei

ik denk dat het komt omdat de economie minder wordt en er minder gelezen/ gekocht wordt ... boekhandels sluiten of nemen een kleinere assortiment... net als jij wil ik idd het papier/ boekje voelen en koop niet graag via internet... een oplossing is het boekje zelf maken..dat doe weleens van re-using materiaal