vrijdag 3 mei 2013

fictief reflecteren

nieuw boekje

Met een paar schrijfsels nam ik afscheid van 2011 en met een volle vulpen begroette ik 2012. Ik deed het op een speciale manier. Bovenaan de pagina schreef ik januari 2013 (*) en deed net alsof ik terugkeek op heel 2012. Op papier mijmerde ik over alle dingen die goed waren gegaan en waar ik van genoten had in 2012.

Nu ruim een jaar later lees ik die notitie door. Dat ik dit ooit geschreven had was me totaal ontschoten, maar wat was het mooi om te zien dat alles waar ik toen in januari 2012 schreef uiteindelijk ook allemaal uitgekomen is! Een aanmoediging om dat volgend jaar misschien weer te doen bij het begin van het nieuwe jaar.

---

(*) Probeer het ook eens uit:
  1. Schrijf bovenaan je pagina een datum die ver voor je ligt. 
  2. Kies zelf de periode waarover je gaat schrijven. Kies je voor 1 jaar? Voor 5 jaar of misschien voor 10 jaar?
  3. Bepaal voor jezelf hoeveel je wilt schrijven. Kies voor een bepaald aantal bladzijden of kies een tijd (10 minuten bijvoorbeeld).
  4. Schrijf zo snel als je kunt, zonder te stoppen. Let niet op spelling en grammatica.
  5. Doe alsof je op dit ene jaar (of deze 5/10 jaar) terugkijkt. Wat heb je bereikt? Waar heb je van genoten? Wie zijn je tot steun geweest?

1 opmerking:

Ellen zei

Dat ga ik doen, K&K, goed plan! Hebben we het aan het eind van het jaar daar nog eens over? Dank je voor deze post.