maandag 2 september 2013

ben er weer...


Op een vroege ochtend, ergens in de vakantie zat ik bij zonsopgang buiten met een fleecedeken om me heen. Een beker thee op een stoel naast me, dagboek op schoot en voor me de zon die de hemel in allerlei zachten tinten roze kleurde. Het lange gras nat van de dauw schitterde en weerspiegelde de kleur. Talloze spinnenwebben werden zichtbaar en vogels zongen. Een inspirerend en vooral meditatief begin van de dag!

Hoe anders is het nu. De wekker klinkt na al die weken weer. Broodtrommels, bekers en bakjes moeten  worden gevuld voor de lunch. De kinderen mogen in hun agenda weer de ochtendlijstjes afstrepen. (Een idee dat ontstond na mopperen en de pictobingo.) En het werkt. Ik hoef ze niet meer zo achter hun vodden aan te zitten en zij zelf kunnen zien wat ze nog moeten doen voordat ze op de fiets stappen. In mijn agenda heb ik voor de komende weken tijd geblokt om te schrijven. Nu eens niet voor het geven van een cursus of een workshop, maar puur voor mezelf.

Naast die gereserveerde tijd blijft er natuurlijk ook tijd over om hier te schrijven en prachtige workshops voor te bereiden, maar daarover later meer. Voor deze week staat het schrijven van de nieuwsbrief op het programma. Houd je mailbox dus in de gaten! Wil je de nieuwsbrief ook ontvangen? Stuur me dan een e-mail.

Geen opmerkingen: