woensdag 18 september 2013

puberdagboeken

De vaste lezers weten het wel. Ik houd erg van verhalen en radiodocumentaires. Programma's als Plots, Studio Idzerda en Holland Doc Radio zijn mijn favorieten. Maar door alle bezuinigingen bij de omroepen zullen Plots en Studio Idzerda aan het eind van dit jaar ophouden te bestaan. Heel erg jammer!

Maar inmiddels heb ik een nieuwe parel ontdekt: Echt Gebeurd. De verhalen zijn natuurlijk leuk om naar te luisteren, maar mijn speciale aandacht gaat uit naar de voorgelezen fragmenten van puberdagboeken. Soms ontwapenend, soms herkenbaar, soms ongewild grappig, maar vooral ook universeel denk ik. Iedere puber wordt wel eens verliefd. Iedere puber heeft wel eens ruzie met zijn ouders. Om volwassenen uit hun puberdagboek voor te horen lezen is een echte aanrader om te beluisteren.

Alle podcasts zijn te vinden op de site van Echt Gebeurd (zie hier) of op iTunes (zie hier).

Dit zijn de dagboekschrijfsters:
* Anne B├╝dgen
* Eva Posthuma-de Boer
* Mirjam Vos
* Carolien van Keeken
* Nina la Croix
* Isabelle Vreeken

Geen opmerkingen: