vrijdag 6 september 2013

tekenen

Nu nog leeg #67/365

In april startte ik in een nieuw dagboek. De agenda gebruikte ik al van Leuchtturm, maar de notitieboeken had ik nog niet uitgeprobeerd. Het papier schrijft heerlijk. Mijn Lamy-inkt lekt niet door. Het papier is een beetje gelig. Kortom ik ben meer dan tevreden, zeker als het gaat om het schrijven.

Maar ja toch begon het ook weer te kriebelen als het gaat om kleurrijke pagina's. Collages waren geen probleem. Misschien zie je af en toe wat wat tekst door de pagina heen, maar ja... dat geeft eigenlijk helemaal niets. Het papier is redelijk dun dus leek acrylverf me eigenlijk niet zo'n goed idee om te gebruiken. Potloden gaan natuurlijk prima, maar ik wilde wel eens iets anders. Ik deed wat inspiratie op (zie dit boek, deze en deze) en snorde mijn kleine doosje aquarelverf op.

Het heeft misschien wel 3 jaar ongebruikt in de kast gestaan. Vooral omdat ik het een lastig medium vond om mee te werken. Maar zelfs al werk ik in de schilderles niet met aquarelverf, toch werk ik wel eens met sterk verdunde acryl. Ongemerkt kreeg ik dus wat meer ervaring en een beetje overmoedig besloot ik dus tot een kleine aquarel in mijn dagboek. Een paar dagen later volgde er nog een..... en nog een. Inmiddels heb ik de smaak te pakken. Een paar tekeningen en wat andere letters voegen echt wat toe aan mijn dagboek. 

Even "niets" #147/365


Just trying #148/365

Zoeken naar letters #149/365

Geen opmerkingen: