maandag 16 september 2013

twee werelden

Ergens in de afgelopen maanden schreef ik in mijn dagboek een stukje over het feit dat ik zo graag wilde schrijven, maar er steeds maar iets tussen liet komen. Het was een tekst vol frustratie: Aan de ene kant wilde ik zo graag schrijven en aan de andere kant had ik 'geen tijd'. Aan de ene kant was er die wil en aan de andere kant was er inspiratieloos zijn als ik dan toch eindelijk met mijn boek op schoot zat. Gedachten en gevoelens.

Omdat ik het inwendige gekakel zo zat was besloot ik om mijn dagboek deels terug te lezen. Het gevoel van niet schrijven kwam helemaal niet overeen met de werkelijkheid. Ik had in die weken echt wel geschreven. Misschien niet dagelijks, maar toch zeker wel 3 tot 5 keer per week. Het waren ook geen korte teksten of lijstjes met items. Het waren echt flinke lappen tekst.

Het verbaast me iedere keer weer dat het gevoel, de gedachtenwereld en de werkelijkheid soms zo ver uit elkaar lijken te liggen. Maar wanneer je enige afstand neemt, blijkt dat de werelden elkaar veel meer naderbij zijn dan gedacht.



Geen opmerkingen: