dinsdag 15 oktober 2013

Plak-en-Schrijf: afsluiten

Plak-en-Schrijf 2013

Omdat ik dit jaar even geen vaste werkplek in huis had, vulde ik een schoudertas met wat tijdschriften, systeemkaarten, lijm en een schaar. Een idee dat ik misschien volgend jaar ook weer ga gebruiken. Aan de ene kant beperkte het me in de keuze van plaatjes, aan de andere kant waren er "ineens" veel meer tijdstippen waarop ik even tussendoor kon plakken en schrijven.

Ik realiseerde me ook weer zo goed dat creĆ«ren niets met inspiratie te maken heeft. Het belangrijkste is om gewoon aan de slag te gaan. Door "gewoon" te beginnen komt de zin vanzelf. Door "gewoon" te beginnen komt de inspiratie in flarden naar me toe. En hoewel het in de Plak-en-Schrijf tiendaagse helemaal niet gaat over het maken van mooie dingen ben ik heel tevreden met de dingen die ik zelf maakte. Ik hoop dat dat voor alle deelnemers geldt.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Kriebels en Krabbels,
Het was een leuke ervaring om zo samen bezig te zijn met tijdschriften en onze woorden, die dan samen een verhaal of gedachte vormden. Het zien van elkaars werk gaf mij wel een kijk van hoe je het ook kan aanpakken.
Het is voor een manier van werken die ik de komende tijd blijf doen. Ze zorgt voor nieuwe inspiratie. Het knippen en plakken gaat vanzelf net zoals de woorden die ik eraan toevoeg en het eind resultaat geeft mij een glimlach en een goed gevoel.
Dank je wel dat ik op deze manier heb mogen mee doen
Met een vrolijke groet,
Blije Gup

Wendy Vrieling zei

Ik vond het super fijn om te doen.. Het helpt mij om sturing te hebben en als ik iets gemaakt en geschreven heb voelt dat fijn.
Ook vond ik het leuk om te zien wat anderen ervan maakten. Echt leuk om vaker te doen dit.
Dank je wel!!!

daisy zei

Kriebels en Krabbels, Het was weer leuk. Collages maken met tekst spreekt me aan. Voor mij was ook de uitdaging de10 dagen te volbrengen al was het geheel op mijn eigen wijze.
Groeten,
Daisy