woensdag 2 oktober 2013

Plak-en-Schrijf tiendaagse 2013

Plakken en schrijven. Het zijn twee dingen die iedereen kan doen. Of je nu alleen maar een paar woorden op je collage schrijft of een heel verhaal, het maakt allemaal niet uit. Het belangrijkste is dat je plezier hebt in het maken.

In de afgelopen jaren heb ik gezien dat de meesten van ons heel enthousiast beginnen, maar dat het op een gegeven moment niet meer lukt om dit ook 10 dagen vol te houden. Ik snap dat heel goed. Ook mijn leven zit soms overvol en een half uurtje tijd maken lijkt soms een hele opgave. Toch ga ik het ook dit jaar weer doen en beschouw het al een mooie oefening.

Welke mogelijkheden heb je?

1. Plak-en-Schrijf: eenvoudig (5 - 10 minuten)
Blader door een tijdschrift. Scheur een pagina uit die je aanspreekt en waar je nog ruimte hebt om tekst omheen of op te schrijven. Maak de pagina op maat en schrijf je tekst.

2. Plak-en-Schrijf: old school (30 minuten)
Je zet de keukenwekker op 10 minuten. Je scheurt uit een stapel tijdschriften alles uit wat je aanspreekt. Werk snel en wees niet al te kieskeurig. Je legt als de wekker gaat alle tijdschriften weg en je gebruikt je stapeltje blaadjes om een collage te maken. Is je collage klaar? Dan schrijf je er een tekst overheen.

3. Schrijf-en-Plak: nieuwe uitdaging (15-30 minuten)
Blader door een tijdschrift. Scheur een pagina uit die je aanspreekt en waar je nog ruimte hebt om tekst omheen of op te schrijven. Schrijf er een tekst overheen of omheen. Gebruik vervolgens deze pagina voor het maken van een collage. Je kunt je eerste laag dus heel laten, maar je kunt 'm ook verknippen of verscheuren.

4. Bepaal zelf je manier van werken
Misschien heb je de afgelopen jaren zelf wel een fijne manier van werken ontdekt. Het zou leuk zijn als je die wilt delen! Laat dus wat van je horen.

****

De Plak-en-Schrijf tiendaagse  start op 5 oktober en eindigt op 15 oktober. Ik zou het leuk vinden om weer werkstukken van iedereen te kunnen zien. Delen kan via de gebruikelijke manieren:

a. Je deelt een link naar je eigen blog/site via Mr.Linky
b. Je stuurt mij een foto van je werkstuk op via e-mail en dan plaats ik die op het weblog

Geen opmerkingen: