woensdag 8 januari 2014

Art Journal Woensdag (1)

De komende weken wil ik hier iedere woensdag een oude of nieuwe kleurrijke pagina plaatsen. Soms met wat uitleg over de techniek of de materialen, soms alleen maar een foto.

art journal

Als er iets is dat ik in de schilderlessen in het Atelier van José heb geleerd is dat niets vast staat. Iedere laag op een schilderij kun je weer veranderen en lijkt het een totale mislukking te worden dan is er altijd nog Gesso. De wekelijkse lessen gaven me de vrijheid om vooral veel uit te proberen en door het daar opgebouwde zelfvertrouwen kreeg ik ook ineens weer zin om in een "echt" Art Journal te beginnen. En hoewel beide activiteiten op het eerste oog misschien heel erg veel op elkaar lijken, merk ik dat ik toch weer heel wat drempels moet nemen. Papier voelt anders aan dan katoen of linnen. Verf gedraagt zich er anders op en ook de oude angst van "dit is niet goed genoeg" kwam weer boven. Maar juist door mijn ervaring kan ik nu die gedachte sussen. Een eerste laag is tenslotte maar een eerste laag.

De bovenstaande pagina is gemaakt met o.a. neo color II, acrylverf, posca acrylstiften en pastelkrijt (met water bewerkt).

Geen opmerkingen: