vrijdag 10 januari 2014

The documented life project - het begin


Ik weet niet eens meer waar ik het gelezen had, maar een week voor kerst werd mijn aandacht getrokken naar dit fantastische project. Hoewel ik mijn papieren agenda steeds minder gebruik, vond ik de combinatie van agenda, dagboek en artjournal eigenlijk onweerstaanbaar. Maar ja... een Moleskine dat ging het 'm niet worden, niet alleen omdat 'ie overal uitverkocht was in de stad, maar ook omdat mijn vulpeninkt (lamy) en de Moleskine niet zo goed met elkaar matchen. De inkt lekt door naar de andere kant van de pagina en daar zou ik misschien een eerste maand nog wel omheen kunnen kijken, maar ik weet dat ik me er op den duur aan zal gaan ergeren. Toen ik in de stad de Flowagenda tegenkwam, was ik om. De agenda is iets groter, maar het papier is voor mij vulpenbestendig. Bovendien heeft de agenda een slappe kaft met elastiek zodat een uitpuilend boek aan het eind van het jaar geen bezwaar is.

In het originele project wordt er uitgegaan van het toevoegen van aquarelpapier met washitape voor elke week van het jaar. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat echt elke week een kunstzinnige pagina maken er echt niet inzit. Vooral niet in de eerste maanden van het jaar waarin ik nog een paar andere online cursussen doe. Daarom is het fijn dat er ook grote vrijheid is in dit project. "Volg je hart" is daar net zo'n groot goed als in mijn eigen workshops. En dus deed ik het op mijn eigen manier. Maar daarover later meer.

Wil je meer zien m.b.t. het project kijk dan eens bij een van de onderstaande linken:
Roben-Marie Smith: blog
Lorraine Bell: blog 1 en blog 2
Rae Missigman: haar planner/art journal
Sandy Keene: haar boek

Geen opmerkingen: