maandag 27 januari 2014

vraag aan lezers

#273/365

Het seizoen is nog lang niet toe aan dit soort tekenen van de zomer zoals op de foto hierboven. Vanmorgen kwam de hagel hier nog met bakken uit de hemel. Maar goed. Nu de dagen weer merkbaar lengen gaan mijn gedachten soms al wel uit naar de komende lente en zomer. Er worden plannen gemaakt voor de vakanties. Kinderen moeten worden ingeschreven voor kamp en de laatste dozen met rommel worden op zolder uitgezocht. Blijkbaar zijn er genoeg kiemen die zich zo langzamerhand gaan roeren om straks echt tot leven te komen. 

Steeds weer kom ik terug bij het werken (en ervaren) van cirkels. Niet alleen in mijn kleurrijke dagboek, maar ook in mijn persoonlijke leven. Als basis gebruik ik twee boeken: De creatiespiraal en Leven & Werken in het ritme van de seizoenen. Nu vroeg ik me af of er meer boeken zijn (met onderwerpen zoals levenskunst, werk, maken van doelen) die uitgaan van dit in feite vrouwelijk principe. Wie weet wat?

4 opmerkingen:

Jacinta Kogelman zei

Mooie vraag Petra. Ik moet denken aan: doorbreek de cirkel van Caroline Dijkstra en Spirit in je werk van Yoke de Wilde. Beide vrouwen gaan hierbij uit van de cirkel bij persoonlijke groei en ontwikkeling. Wat het creatieve kunstzinnig deel betreft: ik heb mijn boek KLEUR JE ZINNEN bijna zover dat het uitgegeven kan worden. Het gaat een kleurrijk inspiratie en bezinningswerkboek worden vol tips en inspiratie.

Kriebels en Krabbels zei

Dank je wel Jacinta!

liesbeth pool zei

Ik weet niet of het aansluit bij dat wat je bedoelt,
maar ik word heel blij van de boeken van Barbara Driessen. Ze heeft 4 boeken geschreven

Groet Liesbeth Pool

Kriebels en Krabbels zei

Dank je wel Liesbeth! Ik heb 2 boeken van Barbara en ze zijn inderdaad prachtig.