woensdag 19 februari 2014

Art Journal Woensdag (6)

In de Facebook groep voor The Documented Life Project kwamen er in week 6 prachtige kunststukjes voorbij (zie opdracht week 6). Heerlijke oogjessnoep, maar voor mij toch echt een brug te ver. Toen ik wat later in de week op Pinterest zocht naar eenvoudige tekenoefeningen kwam ik een mooi filmpje tegen waarvan ik dacht dat ik dat best wel zou kunnen.


Als het om tekenen en schilderen gaat, leer ik heel veel van dingen nadoen en uitproberen. Het is een oud principe, maar wat mij betreft geldt het nog steeds. Daarom is het ook zo waardevol dat mensen hun werk en werkwijze delen op het internet. Natuurlijk wordt jouw of mijn werk altijd anders. Vaak omdat we niet hetzelfde materiaal hebben, maar al zouden we het wel hebben dan zijn er nog aspecten als motoriek, ervaring en techniek die ervoor zorgen dat het nooit helemaal hetzelfde wordt.

Aan de hand van dit filmpje heb ik dus geprobeerd zo'n prachtige vogel te maken. Hieronder vind je het resultaat. Laat je de jouwe ook eens zien?

Week 6 - found a video on Pinterest from doodlediem - #thedocumentedlifeproject

Geen opmerkingen: