woensdag 5 maart 2014

Art Journal Woensdag (8)

Het was een geweldige "reis". Al schilderend verkende ik vele elementen. Nu is het tijd om mijn eigen weg te gaan bewandelen. #ptf #fearlesspainting #closure

Als je me jaren geleden had gevraagd of ik ooit in een art journal zou werken, dan had ik je waarschijnlijk glazig aangekeken. Een kleurrijke pagina maken in een dagboek is nog tot daaraan toe, maar werkelijk een heel schetsboek vol schilderen, nee dat leek me een brug te ver. Alhoewel ik natuurlijk best wel pogingen gedaan heb.

Inmiddels is het vele jaren later. Na een aantal jaren schilderles (waar ik voornamelijk op canvas werk), trok ik begin dit jaar de stoute schoenen aan en deed een online cursus bij Connie Hozvicka. De eerste pagina's worstelde ik heel erg met het materiaal. Schilderen op papier is niet helemaal te vergelijken met schilderen op canvas. Tenminste zo heb ik het ervaren. Het was vooral wennen aan het feit dat mijn verf stroever leek en ook wat eerder leek te drogen dan op canvas. Maar dat kon ook aan de verf zelf liggen. Dus probeerde ik een ander merk uit en kwam tot de conclusie dat beide merken combineren voor mij het beste werkte. 

Wat ik met mijn verhaal vooral duidelijk wil maken is dat je het niet te snel moet opgeven. Je eigen weg vinden in Art Journal Land is een heel proces. Vooral het zoeken naar de vorm die bij je past is een hele uitdaging. Maar het is wel de moeite waard omdat het je uiteindelijk bij jouw eigen stijl brengt. 



Geen opmerkingen: