donderdag 6 maart 2014

Over wat schrijven met je kan doen.......

En al mijn wijsheid mag dan hierin #schrijfgong

Elke dag 15 minuten schrijven is soms niet meer dan wat loze woorden op papier zetten omdat het "moet" zeker toen ik de eerste riedel voor de derde keer deed. Nu er nieuwe fragmenten aan de beurt zijn, ervaar ik steeds weer het wonder van schrijven. Je begint naar aanleiding van een citaat bij onderwerp A en binnen een flink aantal regels bevind je je ineens bij onderwerp B waarover je van tevoren niet gedacht had te zullen gaan schrijven. Het maakt me bewust van thema's die op dit moment belangrijk voor me zijn.

Die kleine 15 minuten per dag, elke dag, zijn eigenlijk voldoende om mijn schrijfbehoefte volledig te vullen op dit moment, want andere schrijfsels vloeien er niet of nauwelijks uit mijn pen. Dat had ik van te voren niet kunnen bedenken dat dat zo zou werken. Op de een of andere manier lijk ik, gedwongen door de vorm, meer tot de kern te komen van wat ik op dit moment nodig heb in mijn leven. Want hoewel ik steeds met het citaat van Etty begin en er ook steeds over probeer te schrijven, komen via een achterdeur altijd mijn verlangens en twijfels om de hoek kijken.

De twijfels gaan o.a. over mijn weblog. Na al die jaren bloggen (vanaf 2005 op dagboekschrijven.web-log.nl en sinds 2011 hier) weet ik niet meer waarom ik het zou willen blijven doen. Ik vind het moeilijk om het enthousiasme er voor op te blijven brengen, maar ik weet ook dat er zoveel lezers zijn die ik teleur zou stellen als hier geen berichtjes meer zouden verschijnen. Het is een dilemma waar ik op dit moment dan ook geen antwoord op heb. In alle eerlijkheid weet ik niet hoe ik hier verder wil...... en of ik nog wel verder wil. Daarom ga ik de stilte van een blogpauze opzoeken en heb ik geen flauw idee hoelang dat zal gaan duren........


7 opmerkingen:

Annemarie Kersten zei

Ik wens je wijsheid!

Mapi zei

Och ik zal het missen, maar je moet doen wat je hart je ingeeft, luister naar je innerlijke stem !

Veel liefs en bedankt voor al het moois dat je hier hebt achtergelaten ...

Mapi

Heldinne zei

er is toch niets mis met een pauze? In elk geval nooit tegen je zin bloggen.

Annemarie Kersten zei

Missen ga ik het ook. Ik vergat je stomweg te bedanken voor al je kleurrijke inspiratie!

quataalenteken zei

Petra het is goed om naar binnen te keren als je innerlijke zelf daarom vraagt. Ik zal je blog, je inspiratie en je berichten missen, maar we zullen elkaar vast op andere manieren blijven 'tegenkomen'.Op de een of andere manier heb ik het idee dat dat wel eens op het pad van de kleurrijke pagina's zou kunnen zijn.
Liefs en met warme groet,

Jenny de Bode

Anoniem zei

Neem je adempauze!

Hester zei

Ik reageer niet zo vaak, maar ik lees je blogs met veel plezier. Ik zal het missen, maar tegen je zin bloggen kan niet de bedoeling zijn!

Hester