maandag 14 april 2014

uitersten

spectrum 2014 

Het jaar is net 4 maanden oud en ik reis van de ene dagboekvorm naar de andere. Ik schrijf, ik schilder, ik teken, ik maak collages. Ik werk aan producten en aan processen door me te verdiepen in het lesmateriaal dat andere wijze vrouwen me in workshopvorm aanbieden. Iedere keer weer ervaar ik dat mijn natuurlijke manier van werken die van de processen is. Het is de diepgang ervan die me intens raakt, maar die me soms ook een berg energie kost omdat werken met kleuren, vormen en lijnen emoties losmaakt waarvan ik me me niet bewust was. Niet alles hoeft benoemd en uitgespit te worden, gewoon ervaren en het er laten zijn is meestal genoeg. Dat is wat ik ook steeds meer leer. Misschien zijn beelden daarom ook zo fijn. Met woorden ben ik toch eerder geneigd om te gaan analyseren.

Ter afwisseling is het lekker om na zo'n intens proces iets te maken puur om het maken. Een kleurplaat kleuren kan al genoeg zijn, maar een beetje spelen met pen, verf, kwast en papier is ook niet te versmaden.

tijd

Geen opmerkingen: