woensdag 21 mei 2014

een kwartier...

Theeleut en koffiepraat

Na een hele ochtend vol gepraat over hoe het reilt en zeilt in ons gezin is de enige vraag die echt is blijven hangen "Hoe zorg je ervoor dat je het vol blijft houden?". Ik heb geen grote dingen nodig als een vakantie ver weg, maar wel af en toe tijd om even op adem te komen. Papier is heel geduldig. In plaats van pagina's vol te schrijven en de woorden te laten vloeien is juist het tekenen een welkome afwisseling. Geconcentreerd, me bewust van mijn ademhaling en langzaam probeer ik de contouren van dat wat mijn blik gevangen heeft op papier te krijgen. Soms klopt het van geen kanten (zoals de tekening hierboven), maar dat kleine kwartier van even niet denken, maar zijn met de lijnen levert me precies genoeg ademruimte op om weer even voort te kunnen.

2 opmerkingen:

Wilma Koolstra zei

Mooi, mindfulness tekenen. De kracht van tekenen!

Kriebels en Krabbels zei

Inderdaad Wilma!