dinsdag 29 juli 2014

Root: a 30 day journal project

Nog een

Wat zijn jouw wortels als het gaat om creatief werk? Voor mij is dat de vrijheid om te spelen. Om met een beetje kennis van techniek de boel los te laten en maar te zien wat er op het papier komt. Met wat plastic huishoudfolie, natte aquarelverf en een goede ondergrond is het fijn spelen. De uitkomst heb je nooit helemaal in de hand, maar dat vind ik toch altijd weer het leukste. 

Als deze achtergrond gedroogd is krijg je een soort tekening die op wortels lijkt, die je ook weer verder kunt accentueren met pen of stift. Misschien een leuk idee om zelf eens creatief mee aan de slag te gaan. (Meer informatie over de techniek vind je hier).

Spelen close-up

En als je niet weet wat je erop zou moeten schrijven, ga dan naar de website van Lisa Sonora. Zij start op 1 augustus een gratis uitdaging: Root:a 30 day journal project. Je ontvangt vanaf 1 augustus elke dag een journal prompt (een zin, een tekst, inspiratie) in je mailbox waarmee je aan de slag kunt gaan. Je kunt schrijven, maar natuurlijk ook een mooie kleurrijke pagina maken. Ik ben benieuwd! En jij? Doe jij ook mee?

5 opmerkingen:

Ellen zei

Bedankt voor de tip! ik doe mee!

Anoniem zei

Heb me ook ingeschreven maar nog niks ontvangen na de bevestiging dat ik ben aangemeld.
Iemand anders al wat gehad op deze startdag??
Marjan

Kriebels en Krabbels zei

Nee, ik ook nog niet Marjan. Maar waarschijnlijk moeten we rekening houden met de tijdzones. Lisa Sonora woont in Mexico en daar is het heel wat uren vroeger dan bij ons.

Kriebels en Krabbels zei

De mail heb ik nog niet, maar de vertaling is al wel op Facebook te vinden: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=835455023133174&id=418471188164895

Anoniem zei

Geduld is een schone zaak dat blijkt wel weer....even later had ik de mail ontvangen, had even neit aan het tijdverschil gedacht ;-)

Ik weet wel wat ik vanavond ga doen... even lekker schrijven en creatief zijn.
Succes allemaal en bedankt voor de facebooklink.
Marjan