zaterdag 6 september 2014

Root: a 30 day journal project (4)

In de laatste fase van Root kwamen er geen tekeningen meer. Misschien omdat ik er niet voldoende tijd voor nam, maar de opdrachten daagden me meer uit om schrijvend te verkennen. De woorden die ik schreef sloten iedere keer wonderlijk genoeg aan bij de schrijfopdracht van de volgende dag, waardoor ik minder aan de oppervlakte bleef dan ik in eerste instantie gedacht had. Maar eerlijk gezegd heb ik wel veel gehad aan mijn schrijfervaring. Root bood voor het schrijven niet veel variatie in oefenvormen. En 30 dagen lang alleen maar aanvulzinnen schrijven is voor mij toch wel een beetje te droog.

Het is fijn om af en toe een schrijfproject van een ander te kunnen volgen. Wat mij altijd weer helpt is "vals spelen". Dus niet letterlijk alle opdrachten afwerken omdat het zo hoort, maar afgaan op de dingen die me roepen. Soms is dat een vraag, soms een zin of een enkel woord. Door mijn schrijfhart te volgen kom ik meestal toch weer uit bij dat wat de maker of maakster van de cursus bedoeld heeft.

En jij? Volg jij wel eens een schrijfproject?

Geen opmerkingen: