vrijdag 3 oktober 2014

"easy is productive"

Vergeten materiaal - Kwam dit in de kast tegen. Ooit favoriet, nu terecht gekomen in de tekenbak.

De titel van dit stukje is een kreet die ik in The Fire Starter Sessions vond. Als iets gemakkelijk gaat heb je er meer lol in en word je er ook productiever van. Met die gedachte in mijn achterhoofd keek ik naar mijn materialenkast. In de afgelopen jaren heb ik heel wat bij elkaar gespaard aan pennen, potloden, krijt en verf. Sommige dingen blijven geweldig, andere dingen raken op een gegeven moment in de vergetelheid. In de workshops komen deze materialen soms aan bod om cursisten verschillen te laten ervaren tussen verschillende materialen. Zo hoeven zij niet de hele weg af te leggen die ik wel deed.

Zo kwam ik in de zomervakantie mijn pointVisco rollerball-pennen van Stabilo weer eens tegen. De kleuren zijn prachtig en ze passen prima bij de fineliners en stiften van Stabilo, maar op de een of andere manier schreef ik er niet meer mee misschien wel omdat de ene kleur lekkerder (sappiger) schreef dan de ander. Als het om schrijven gaat, schrijf ik toch het liefste met een vulpen. Maar terwijl ik vakjes met kleur arceerde bij mijn tekening zag ik wel weer mogelijkheden om deze pennen bij het tekenen te gaan gebruiken. Ik geef ze een tweede kans, maar eerlijk is eerlijk als er een op is zal ik 'm niet vervangen.

Geen opmerkingen: