zaterdag 1 november 2014

Hema notitieboek

Just trying something new #journaling

"Ik vind een spiraal niet lekker."
"Er staan lijntjes op de blanco-pagina."
"Ik houd niet van lijntjespapier."

Ik hoorde het mezelf allemaal denken toen ik met dit notitieboek van de Hema in mijn handen stond. En toch kocht ik het omdat ik voor een cursus graag in een ander boekje dan mijn normale dagboeken wilde schrijven. Ik had bedacht dat ik de linkerpagina's wel voor reflectie kon gebruiken. Maar hoe anders kan het lopen. Ik schreef, ik plakte, ik schilderde en tekende en maakte zo het dagboek dat echt helemaal van mij was.

Voor het vuurtje #Schrijfsalon #collage #notitieboek #hema

Het papier is lekker glad. Mij vulpeninkt drukt niet door naar de andere kant. Bij gebruik van aquarelverf bobbelt het papier iets, maar dat vind ik geen bezwaar. Acrylverf geeft geen enkele bobbel meer als het droog is, zelfs niet als je meerdere lagen verf gebruikt. Dat maakte dat ik ook zwaarder geschut in wilde zetten: spray inkt van Adirondack. Ook dat lekt niet door naar de andere kant. Kortom dit boekje is in feite geschikt voor alles wat ik graag gebruik. Blijft alleen nog de spiraal over. Tja, bij het schrijven zit 'ie inderdaad wel eens in de weg. Maar ik kan met gemak dingen in mijn dagboek toevoegen zonder dat het boek erg open gaat staan. Schrijven is in dit boek nog steeds de hoofdmoot, maar als je af en toe wat kleurrijks wilt toevoegen dan is dit notitieboek zeker een aanrader.

(Bij het zoeken in de Hema webwinkel kwam ik het boekje helaas niet meer tegen. Daarom hieronder een foto van de oorspronkelijke kaft. Wie weet vind je het nog gewoon in de winkel.)

Wachten op een nieuwe kaft #journaling

Geen opmerkingen: