woensdag 4 februari 2015

Friction Ball Pen

Elke agenda komt met eigen papier. Van de Leuchtturm agenda's weet ik dat ik daar prima met mijn favoriete vulpen in kan schrijven, maar er zijn zat andere agenda's die de lichtblauwe inkt laten doorbloeden naar de andere kant van het blad. Wat ik meestal doe is een testpagina maken om te zien welke pennen ik zou kunnen gebruiken.

Soms is het handig om een pennenvraag de wereld in te sturen. Dat deed ik ook en als antwoord kreeg ik de Pilot Frixion Ball als antwoord. Een pen die uit te gummen is, dat leek me heel handig. Bovendien is de pen er in verschillende kleuren, maar er zijn ook twee varianten namelijk de clicker en de pen met dop. Bij het gummen treedt er geen beschadiging van het papier op, maar door warmte die door het gummen ontstaat, verdwijnt de inkt. De boekhandel had de pennen liggen, dus besloot ik er een te kopen. Al was het maar om dit "wonder" uit te proberen. Hoewel de pen niet doorbloedt, schemert het wel iets door op licht papier.

Maar, vroeg ik me af, zou het wat zijn voor mijn dagboek? De pen glijdt, zoals gelpennen dat doen, lekker over het papier. Het gummen gaat prima, maar hoe zit het met de houdbaarheid? Ik voerde mijn vraag in bij Mr. Google. De inkt is niet warmtebestendig dus als je je agenda/dagboek laat liggen in een hete auto dan zou de inkt kunnen verdwijnen. Uitgegumde tekst wordt weer zichtbaar als je het papier heel koud laat worden (zie bron), daarmee zou je dus ook je teksten weer kunnen redden. Maar ja of dit nu echt handig is?

Met deze eigenschappen in het achterhoofd lijkt me dit trouwens wel een geweldige pen voor een kinderfeestje of een verregende woensdagmiddag. Je schrijft geheime boodschappen op een briefje, gumt ze uit en laat de kinderen de briefjes in de vriezer leggen. En dan maar wachten wat er komt te staan. Misschien ga ik dit zelf maar eens uitproberen.

Geen opmerkingen: