woensdag 18 februari 2015

Waar laait het schrijven altijd weer van op?


Lamy

"Als je  het niet  meer weet, maak een lijstje met onderwerpen waarover je zou willen schrijven. Kies er een uit en schrijf verder."

Het is een tip die mij altijd weer helpt. Als ik een tijdje niet geschreven heb, dan maak ik een lijstje met de dingen van de afgelopen tijd waar ik over zou kunnen schrijven. Waar ik over wil schrijven en hoeveel tekst ik wil produceren kan ik altijd later nog bepalen. Het is mijn ervaring dat zo'n lijstje meestal aanleiding is voor teksten die gedurende 10 of 15 minuten gevormd worden. Maar als je een tijd niet geschreven hebt, zit je meestal niet te wachten op stijve vingers en verkrampt schrijven. Dan wil je het jezelf juist zo aangenaam mogelijk maken.

Pak dan eens een boek of een tijdschrift. Doe je ogen dicht en laat je pen op een willekeurige pagina een woord aanwijzen. Neem dat woord over in je dagboek en schrijf er 3 tot 5 regels over. Herhaal dit nog 4 keer. Lees je teksten na. Waar zou je verder over willen schrijven?

Geen opmerkingen: