vrijdag 20 februari 2015

Weekendinspiratie

Finished - near the front door #journaling #naturejournal

"Daar moet je wat mee doen.." zei mijn echtgenoot toen hij een blik wierp op mijn tekenboek. Ik voelde de weerstand van mijn innerlijke criticus. "Die tekeningen zijn niet goed genoeg. Ze lijken niet echt, kijk die ene lijn klopt niet en die kleur is niet hetzelfde."

Het blijft toch een wonderlijk proces. Want als ik teken gaat de tijd ongemerkt voorbij. Dan zijn er weinig tot geen gedachten en is tekenen meer een staat van zijn dan doelbewust iets moois produceren. Het is het plezier dat ik eraan beleef dat maakt dat ik er iedere keer weer naar terugkeer. Soms heb ik weken niet getekend, maar altijd komt er weer een moment waarop ik mijn pen weer pak om dat wat me raakt of plezier geeft na te tekenen.

De weekendinspiratie van deze week heeft het thema tekenen:

[blog] Sketchbookschool 

[video] Journaling, Contemplation and Meditation

[video] Tekenen met een vulpen - de inkt

[informatie] Over Aquarel

[potlood] Informatie over Inktense

[lezen] Inspiratie - Zen Zien Tekenen

[glimlach] De Funny Girls reeks van Karin

[wijsheid] Volg je eigen dromen

Volgende week is het voor ons vakantie. Tot maart!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Thx, hier kan ik wel twee weken mee vooruit😉. Fijne vakantie

Annemarie Kersten zei

Weer zo'n juweeltje! Zo mooi gaat het mij vast niet lukken, maar dankzij je inspirerende verwijzingen popelen mijn vingers en ik om het toch weer te gaan proberen. Dank daarvoor!

Kriebels en Krabbels zei

Laat je vooral niet tegenhouden door die kleine gremlins die het allemaal maar niets vinden. Gewoon plezier beleven aan het tekenen zelf en het resultaat verder niet beoordelen.

Elizabeth zei

Ik heb weer genoten van je links...!
Dankjewel, en hoe je ze altijd weer vindt is me een raadsel. Maar ik vind ze heel geestverruimend...

groetjes, Elizabeth

Kriebels en Krabbels zei

Dank je wel Elizabeth.